Gratis uke-treningsplan

Hvis du er som meg så har du også tenkt "jeg starter på mandag, jeg starter neste år, ingen vits i å begynne før etter påske.." eller lignende. Nå etter påskeferie tenker jeg at det er et godt tidspunkt å starte med "blanke ark" og en god treningsplan. Her har du et forslag som kan lastes ned og lages slik du vil ha det! Last ned her!

More...

Jeg var i bedre form før...

Kanskje er det dumt å sammenligne seg selv men hvordan formen har vært før. Spesielt i disse tider hvor det er et jag etter det perfekte på alle områder. Vi skal være vår beste versjon hele tiden, og "vi kan alltid bli bedre". Det kan fort bikke over og bli nok en ting vi skal jage etter, men jeg må innrømme at denne gang handler det for min del rett og slett om at jeg har vært litt sløv, og at jeg trenger et lite spark bak.

Er en plan løsningen?

Helt siden nyttår har jeg tenkt at nå skulle jeg starte skikkelig, og komme i ordentlig form igjen. Det er nemlig egentreningen min jeg har vært litt sløv med i forhold til hva jeg har vært tidligere. Med en aktiv jobb får jeg jo fylt opp "helsekvota mi", men det har blitt med det - en aktiv hverdag og liten "ordentlig" trening. Ikke har jeg blitt særlig andpusten eller forbedret styrken min slik som deltakerne våre gjør hver uke. Jeg har heller ikke klart å trene regelmessig eller spesielt målrettet, og gang på gang har jeg tatt meg selv i å finne på ulike unnskyldninger. Jeg begynner til uka, jeg skal lage meg en plan, jeg begynner etter vinterferie, etter påske osv osv. 

Jeg har i alle fall funnet ut at jeg trenger en plan. Det som funker for meg er at jeg har en avtale. Aller helst en avtale med noen andre, for jeg er dårlig på å holde mine egne avtaler, men det hjelper i alle fall litt om det står nedskrevet på et papir som henger på kjøleskapet. Der står det svart på hvitt at jeg skal trene, og da er det litt større nedtur om jeg ikke får det til.

​Plan meg her og sommerkropp meg der - jeg er ingen fan!

Egentlig er jeg ikke så glad i at vi må ha planer for å bevege oss, eller at trening er noe du MÅ gjøre fordi det står på en plan. Samtidig merker jeg at når jeg nå ha LYST til å komme i litt bedre form igjen, trenger jeg ekstra hjelp og motivasjon i starten - bare så jeg får kommet meg ordentlig i gang, og da er det liksom passende å starte samtidig med hverdagen etter ferie. For det er jo sånn det ofte er, at feriene tar oss ut av de vante rutinene våre, og vi må starte litt på nytt.

Mitt mål frem mot neste ferie, sommerferien, er å kjenne at jeg løper litt lettere enn det jeg gjør nå (vil helst løpe forbi samboeren enn å henge pesende bak!). I tillegg ønsker jeg å bli litt sterkere så jeg ikke blir såå lemster i beina etter Charlotte sine onsdagsøkter som jeg har blitt de siste gangene. Så får jeg finne på noe lurt for å holde treningen litt i gang i sommerferien, så ikke jeg må begynne fra scratch til høsten.

Last ned gratis treningsplan her! 

Klikk på teksten for å laste ned fil med eksempel som du kan printe ut og skrive på selv

Håper det faller i smak og lykke til!
- Rikke