Oppstartstips


Jeg har hatt laang sommerferie og også ferie fra treningen. Nå er det tid for å starte med rutiner og hverdag. Hvordan komme i gang igjen etter ferie?
Skal man gå all inn eller ha en rolig start?
Hva bør en fokusere på? Hvilke øvelser? 

Her er mine oppstarts-tips for trening etter ferie eller pause! 

More...

Tips 1 - Sett av tid! 

Rydd tid i kalender og forsøk å starte en vane/rutine. Det er bedre med en litt halvveis økt hver eneste uke, enn "verdens beste" treningsøkt en gang i måneden. Regelmessighet er viktig, for muskler og form er dessverre ferskvare. Det har du kanskje merket etter ferie? I alle fall har jeg det...

Les mer om å lage en vane her. 

Tips 2 - Start rolig

IKKE legg lista for høyt! Litt ER MYE bedre enn ingenting

Begynn med 2-3 øvelser, så kan du heller spe på med flere eller bytte ut og variere etterhvert. Det viktigste er bare å komme i gang, og da kan du starte med de største muskelgruppene. 

Se eksempel her

Tips 3 - Lag en avtale! 

Meld deg på trening hos oss eller avtal trening med en venn. Vi trenger alle litt drahjelp innimellom når det ikke frister å trene. Og la oss være ærlige, trening er ikke alltid like gøy, men det er som regel deilig når vi først har kommet oss ut og alltid godt etterpå!

Her kan du se våre gruppetimer

Innlegg med samme kategori

Tusen takk for nå!

Tid for ferie!